zaterdag 8 december 2012

Pfff.

Hoe erg ik ook van deze week genoten heb, zo erg heb ik hem ook gehaat.
De laatste twee weken voor de kerstvakantie worden een grote school hel.
Proefwerken, projecten, boeken die uit gelezen moeten worden, noem maar op.
Ondertussen genieten van de herfst die nu toch echt veranderd is in winter.
En balen dat ik deed toen ik merkte dat ik serieus niets tot amper iets aan mijn blog heb gedaan.



Deze week ging zo snel voorbij..
Er waren echt stomme dingen, of echt stom, dat is onzin maar dingen die mijn dag gewoon eventjes een stukje donkerder maakten.
Zoals een leraar die een flauwe opmerking maakt, of als je iets totaal onverwachts hoort over de uitwisseling van je school..
Jup, ik kijk nogal op tegen een week in Duitsland zitten.
Maar, zo ben ik dan ook weer, hoe harder mensen tegen mij zeggen, ga dan niet, hoe harder ik zoiets heb van watch me, wedden dat ik dit ga doen,
Blijkbaar wordt de klas in tweeën gedeeld, bij de ene groep zitten 10 meisjes en bij de andere 5.
Die groep van 10 leek me natuurlijk veel gezelliger maar ja, ik zit in de groep van 5.

Er waren natuurlijk ook momenten waar ik echt op terugkijk met het idee van wauw.
Vandaag lag er een aardig pak sneeuw en in de pauzes op school stond gewoon zowat iedereen op het schoolplein sneeuwballen gevecht te houden.
Ik ben misschien een gevoelig zacht gekookt ei, maar dit vind ik dan toch zo speciaal staal die kinderen samen worden gebracht door een klein ding; sneeuw.
Volgens mij stond ik soms ook echt midden op het plein stil, te dromen.
Tot dat ik een sneeuwbal tegen mijn hoofd aan kreeg natuurlijk.

En als je alles zo naast elkaar houdt en van elkaar afweegt, was deze week hartstikke geslaagd.
Ik ga twee verstikkend drukke weken te gemoet maar weet je, daarna is het twee weken vakantie.

Heel heel heel veel liefs,

1 opmerking:

Unknown zei

en die vakantie die verdien je, mup!