dinsdag 8 oktober 2013

It's used to.

Je kent het wel, je ziet iets en je denkt, holiemolie dit is voor elkaar bestemd.
Ik heb het eventjes niet over liefde tussen personen, of liefde tussen voorwerpen maar gewoon tussen 2 dingen, een eigenschap of een gave en 

een persoon die elkaar zo geweldig aanvullen.
Ik heb het over het herkennen van passies.
Je ziet het in diegene zijn of haar ogen, zijn of haar lach, het straalt er van af.
Heb je geen idee wat ik hiermee bedoel? 
Lees verder zou ik zeggen.

Wie kent hier Fleur?
Fleur is een schat van een meisje en heeft een droom en een gave.
Ze kan namelijk onwijs goed filmen, ze heeft ook een hele tijd een blog gehad met zelf gemaakte foto's die me erg aangrepen maar haar filmpjes zijn helemaal geweldig.
Wat ik het leuke vind aan haar video's is dat ze profesioneel zijn en dat je er zelf je verhaal van kan maken.
Ze is net eventjes iets anders dan de 'youtubers' van tegewoordig, ze gaat een stapje verder en laat echt haar manier van filmen zijn, daardoor ben ik verliefd geworden op haar filmpjes ze zijn ontzettend persoonlijk.
Ben je nieuwsgierig geworden? Ga naar haar youtube kanaal;Fleur haar youtube kanaal
Tussen twee haakjes, ze heeft ook ontzettend leuke tags of lookbook video's dus afwisseling genoeg!
      
         Gave

natuurlijk vermogen om iets goed te doen
Synoniem:  Talent
de gave van het woord hebben(goed kunnen spreken)

De vraag is nu, heb je een gave zelf in de hand.
Zou Fleur weten dat ze hier over beschikt en dat ze echt talent heeft of niet?
En moet je talent hebben om ergens van te zeggen 'Dat is mijn passie'.
Moet je daar goed in zijn?
Bestaat er zoiets als een maatstaf voor talent, voor passie en voor een gave?
Natuurlijk, iedereen weet hoe een simpele wegwerp camera werkt en als je dan toevallig leuke lichtinval hebt, heb je wie weet wel een prachtige foto, maar heb je dan talent?
Nee.
Talent en gave vallen onder een heel ander kopje bij mij dan passie.

Ik denk, dat ik durf te zeggen dat mijn passie schrijven is, het maakt me blij ik hoor van andere dat ik erdoor ga stralen en that's all it needs.
     
      Passie
sterk gevoel van liefde
Voorbeeld:  'een passie voor waterskiën'
Synoniem:  Hartstocht
Dat is voor mijn gevoel het verschil, liefde voor iets voelen en iets goed kunnen is een wereld van verschil.
Maar als beide samen vallen, zoals bij Fleur heb je gewoon een gelukje uit deze grote wereld.
Dat mijn passie schrijven is daar blijf ik bij, of het mijn 'gave' is, is aan jullie.

xxx.




Geen opmerkingen: